top of page
13b.jpg
  • תמונת הסופר/תDikla sliepchevich

צילומי משפחה בטבע או בסטודיו?


צילומי משפחה הם משהו שתמיד תכננתם לעשות, אך עד עכשיו לא כל כך יצא.

עכשיו כשהגעתם לגשר הזה, העלתם רעיונות ובדקתם צלמים, ואז -


הגשר הזה מתפצל ל3 !

כל דרך עם נוף אחר וחוויה שונה לגמרי - אבל מאחת מהן כנראה תהנו יותר, שנבדוק מה היא?





אתם לא חייבים להיות משפחה שמטיילת הרבה כדי להנות מצילומים בטבע, אבל בהחלט יועיל אם כשאתם בטבע - אתם נהנים מהאוירה.

יש משהו בטבע שהופך את חווית הצילום לכל כך ... טבעית :)



אז בואו נדבר ביתרונות וחסרונות:


1. המרחב

- יתרון : ילדים ומרחב תמיד הולכים ביחד, המון מקום לפרוק אנרגיות, הרבה דברים חדשים לגלות - לא נתקלתי בפעוט או ילד שלא נהנה (מלבד בימים מאוד חמים של הקיץ).

- חסרון : הילדים נהנים ורצים - כמה אנרגיות יש לכם לרוץ גם? מתייחס בפרט לפעוטות שנוטים להיות שובבים במיוחד, לטפס, להרים דברים שפחות צריך להרים ולהכניס לפה דברים שפחות כדאי שיהיו בו




2. האויר

- יתרון: בין אם מדובר בגן משחקים ליד הבית או בנקודה גבוהה ביערות הכרמל - בחוץ נעים יותר להיות (שוב - מלבד בימים החמים של הקיץ)

-חסרון : החסרון היחידי שאני מצליחה לחשוב עליו הוא האויר המעט יותר תזיזתי שגם אוהב להזיז את השיער שסידרתם כל כך יפה ממש לפני הצילומים. אבל לפעמים זה יוצא ממש פסטורלי!





3. הטבע

- יתרון: הטבע הוא היתרון של הטבע - המראה שלו, הריח, העלים, אדמה, מים, חול. לא רק לילדים אגב - מוכח ששהייה בטבע משפרת את מצב הרוח.

- חסרון : בטבע יש עוד כמה דברים חוץ מיופי - כמו נגיד יתושים, זבובים, חרקים למיניהם, אבק, לכלוך, חול וכו' וכו'... לא הכל פסטורלי ומושלם כמו שהוא יוצא בתמונות - אבל הרוב בהחלט כן!





4. התוצאה

- יתרון: לצילומים בטבע יש את הקסם שלהם, הם טבעיים, הטבע מוסיף מהיופי שלו, הצבעים חמים, הילדים מצטלמים בשיא האותנטיות שלהם (אני באה עם אנרגיות להתרוצץ) ויש פחות דגש עליי ועל המצלמה, כך שהכל פשוט מאוד - טבעי

- חסרון : לא לכולם הטבע הוא "טבעי", יש אנשים שרביצה על ספה עם קפה מול הילדים כשהם הופכים את הבית - זה הטבע האמיתי, זה היום יום, זו השגרה. השאלה היא מה אתם רוצים באמת, תמונות מהרגעים המהנים והרגועים מהיום יום , או צילומים ממשהו אחר, מיוחד, שונה, יש שיגידו קסום...






5. אפשר להמשיך לטייל

-יתרון : שאפשר להמשיך לטייל או לאכול איפשהו

- חיסרון : זה כנראה יבוא על חשבון השנ"צ





אז עכשיו כשעברנו על הטבע - נמשיך לסטודיו


 




הסטודיו שלי נמצא בקרית ביאליק, הוא תוצר של חלום שהושקעו בו המון מחשבה, יצירתיות, אנרגיות, מאמצים, כסף, כח רצון , ובעיקר? מוטיבציה.


סטודיו לצילום בקריות - Dodo photography
סטודיו לצילום בקריות


אז קודם כל חשוב לדעת, יש שני סוגים של צילומי סטודיו :



הראשון הוא צילומי לייף סטייל - הסטודיו שלי הוקם במיוחד עבור סגנון הלייף סטייל. יש בו מיטה, ספה, אמבטיה עומדת, נוף מהמם, המון אור ובעיקר - אוירה ממש טובה. אז אם במקרה חשקה נפשכם בתמונות ביתיות אבל אין לכם כח לארגן את הבית - בסטודיו שלי יש עשרות סגנונות עיצוב שונות.


השני - צילומי סטודיו קלאסיים - מתקן רקעים (אפילו כמה) עם מבחר רקעים וסגנונות רקעים שונים לבחור מהם (בדים, טקסטורות, אביזרים וכו')


* אפשר ורצוי לשלב בין צילומי הלייף סטייל לצילומי הסטודיו


שנחזור ליתרונות וחסרונות?

1. המזגן

- יתרון : אפשר להגיע בכל מזג אויר - ואפילו יהיה ממש נעים.

מה יותר משכנע אתכם? החימום בחורף או הקירור בקיץ?

- חסרון : כשנעים בחוץ, מזגן לא באמת משחק תפקיד וכנראה שיהיה יותר נעים בחוץ מבפנים




2. נקי פה !


- יתרון : כנראה שלא תצטרכו לרוץ למקלחת, יתכן אפילו שתוכלו להתקלח ממש פה

- חסרון : לכלוך הוא חלק מהחוויה בשביל הרבה ילדים, אבל אלו שעות איכות שתוכלו להשלים להם אח"כ





3. אפשר לנוח


- יתרון : אין צורך להתרוצץ, גודל הסטודיו הוא כ40 מטרים והוא בטוח ומוכן להתרוצצויות ילדים. אפילו יש בו ספה או מיטה לרבוץ עליהן

- חסרון: לא מכירה כזה




4. העיצוב


- יתרון : אתם שולטים בסט. יש לא מעט אביזרי עיצוב, רקעים, אפשרויות לסטים, בגדים ורעיונות, כל סט הוא חדש, מרגש - ובעיקר מותאם לכם לחלוטין וניתן לשינוי.

- החיסרון : קשה לבחור... בחיי שקשה לבחור





5. הקפה


- יתרון : בסטודיו יש מתקן מים חמים (שאפילו אין צורך לחכות שירתחו), אז אם כבר לשבת - עם קפה.

- חסרון: את הקפה הזה אתם תכינו, אלא אם תזכירו לי להציע :)




אלו הן האפשריות הנפוצות יותר, הרוב המכריע בוחר אחת מהן (ולחלוטין ניתן להבין מדוע). מלבדן יש אופציות קלאסיות פחות (משמע מיוחדות יותר) - ויתכן שתמצאו את עצמכם בהן :


צילומי לייף סטייל בבית שלכם - בנוחות שלכם, עם הקפה של הבוקר כשהילדים משחקים על השטיח בסלון (או רואים טלוויזיה רחמנא ניצלן) או בארנץ' עם חברים. אני לא מביימת, מאוד טובה עם ילדים ובעיקר פשוט עוזרת לכם לשכח שאני שם (גם כשאני מציצה מהמטבח על כסא בר) ולהיות בשלכם.


צילומי אירועים קטנים - יום הולדת ממש מיוחדת, משהו שהשקעתם בו מספיק כדי שתרצו להנציח, ההבעה של סבא כשתפתיעו אותו , מפגש עם חברים מהמרכז או הדרום שבא לכם להזכר מידי פעם שקרה - יש לא מעט דברים בחיינו שהיינו רוצים לא להתעסק בתיעוד שלהם כשהם קורים, אירועים שברור לכם שתמונות מהם יהיו מתנה יפה לאחד המצולמים או הזדמנות לקבל תמונות מרגשות וטבעיות של הילדים יחד. אני פה בשביל כל זה, וממש ממש בכיף.


צילומי "חברים עם ילדים" - אז ההורים שביננו כנראה נתקלו בתופעת ההתרחקות מחברים רווקים והתמסדות עם חברים צפויים ועייפים כמוכם . אני מניחה שזה עניין של תלונות משותפות - הכי כיף להתלונן יחד. אם אתם חברים טובים וחשבתם (חשבתן למען האמת) על צילומים לילדים אבל בא לכם שזה יהיה קליל וכיפי במיוחד - לגמרי מומלץ שפשוט תעשו את הצילומים יחד. איפה שתבחרו וכמובן שיהיו בעיקר תמונות אישיות לכל משפחה.


אז מה שתבחרו, אם זה צילומים בטבע או צילומים בסטודיו , צילומי לייף סטייל או צילומים קלאסיים , אם זה בבית שלכם או בחצר עם חברים - מבטיחה שאעשה הכל כדי שתהנו ושיהיו לכם זכרונות מושלמים מיום מדהים שתרצו לזכור .













צור קשר בווטסאפ
bottom of page